1./ Pénzügyi feladatok

  • A pénzügyi csoport ügyintézői látják el az önkormányzatnak és három költségvetési szervnek a pénzügyi és költségvetési főkönyvi könyvelését. Intézik az intézmények adóügyeit.
  • Havonta, illetve negyedévente intézményenkénti pénzforgalmi jelentést, valamint mérlegjelentést készítenek a Magyar Államkincstár felé. Elkészítik az önkormányzat éves beszámolóját.
  • Ellátják az intézmények és az önkormányzat banki ügyeit: számlavezetés, hitelügyek, értékpapírforgalom. Gondoskodnak az önkormányzat mindenkori likviditásáról.
  • A pénzügyi csoport munkatársa intézményenkénti házipénztárt kezel a készpénzben rendezhető tételek lebonyolítására, a vevők felé gondoskodik a számlák kibocsátásáról.
  • Analitikus nyilvántartásokat vezetnek a főkönyvi könyvelés alátámasztására: kis és nagy értékű tárgyi eszközök, kintlévőségek nyilvántartása. Vagyonkataszteri nyilvántartást vezetnek az önkormányzat ingatlanvagyonáról. Elvégzik a tárgyi eszközökre vonatkozó leltározási feladatokat. Résztvesznek a felesleges vagyontárgyak hasznosításában, selejtezésében.
  • Gondoskodnak a költségvetési támogatások igényléséről és elkészítik az ezzel kapcsolatos elszámolásokat.
  • A csoport munkatársa látja el az intézményeknél a rendszergazdai feladatokat.
  • A pénzügyi ügyintézők ellátják az önkormányzat és intézményei törzskönyvi nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat.
  • Pénzügyi munkatárs állítja össze az önkormányzat és intézményei éves költségvetését.
    Az intézmények részére adatot szolgáltat a költségvetés mindenkori helyzetéről.
  • Adatszolgáltatást teljesítenek a KSH és más hatóságok részére.
  • A pénzügyi ügyintézők részt vesznek a különféle önkormányzati pályázatok előkészítésében és pénzügyi lebonyolításában.
  • A pénzügyi csoport munkatársa látja el az önkormányzatnak és három költségvetési szerv munkaügyi feladatait.
  • A munkatársak folyamatosan figyelik a jogszabályi változásokat és azok hatásait folyamatosan átvezetik a pénzügyi tárgyú szabályzatokon.
  • Egy pénzügyi munkatárs koordinálja a belső ellenőrzéssel kapcsolatos feladatokat.
  • Intézik az önkormányzat és az intézmények biztosításaira vonatkozó ügyeket.
  • Nagyszénás Nagyközség Polgármesteri Hivatal pénzügyi csoportján belül végzi tevékenységét az adócsoport. Az adóügyekkel foglalkozó munkatársak első fokon látják el a közigazgatás területén a központi adójogszabályokban, a helyi önkormányzati rendeletekben a jegyzői hatáskörbe utalt adók és adók módjára behajtandó köztartozások megállapításával, nyilvántartásával, beszedésével, kezelésével, ellenőrzésével, hatósági bizonyítványok kiadásával, valamint az információszolgáltatással kapcsolatosan előírt feladatokat.
  • Továbbá feladata a képviselő-testület által elfogadott helyi adórendeletekben meghatározottak végrehajtása, a rendelet-tervezetek – figyelemmel a helyi sajátosságok alapján az arányos közteherviselés biztosítására – döntésre előkészítése is.
  • Az önkormányzati adóhatósági munka alapvető szabályozását az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (továbbiakban: Art.) határozza meg.
  • Továbbá az adócsoport munkája során az adóhatóság által foganatosítható végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvényt, az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017.(XII.28.) Korm. rendeletet alkalmazza.
  • Az egyes adónemekre vonatkozó részletes szabályokat a helyi adókról szóló – többször módosított – 1990. évi C. törvény (továbbiakban: Htv.) tartalmazza.
  • A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény 9. § (1) bekezdése értelmében 2021. január 1-től a gépjárműadóval kapcsolatos adóhatósági feladatokat az állami adó- és vámhatóság látja el. Azonban a 2021. január 1. előtti hátralékok behajtása, illetve a fennálló túlfizetések kezelése, a gépjárműadó számla pénzforgalmi könyvelése és az ahhoz kapcsolódó nyilvántartás vezetése továbbra is az Adócsoport feladatai közé tartozik

 

2./ Államigazgatási feladatellátás

  1. a) Általános igazgatási feladatok:

– Hagyatéki eljárás

– Gyermekvédelmi ellátások

– Népesség-nyilvántartási feladatok

– Társhatóságok megkeresésére különféle igazolások kiadása, környezettanulmányok lefolytatása, illetve belföldi jogsegélyek teljesítése céljából. Jegyzőkönyvek felvétele és azok továbbítása.

– Különféle adatszolgáltatások teljesítése, igazolások kiadása (pl: KSH-nak, kormányhivatalnak; helyi pénzügyi csoportnak).

– Ügyfélszolgálati feladatok ellátása (ügyfelek fogadása, tájékoztatása, segítségnyújtás a kérelmek kitöltéséhez)

  1. b) Anyakönyvi igazgatási feladatok ellátása

 

3./ Önkormányzati igazgatási feladatok ellátása

– Települési támogatás megállapításával kapcsolatos feladatok ellátása

– Köztemetési ügyek

– Önkormányzati lakásvásárlási támogatási ügyek

– Bursa Hungarica önkormányzati ösztöndíj megállapításával kapcsolatos feladatok ellátása

 

Titkárság:

Az ügyiratok kezelése mellett a titkárság feladatai közé tartozik:

  • meghívók, előterjesztések készítése, összegyűjtése a képviselő-testületi, valamint bizottsági munkák tekintetében, képviselőkhöz juttatásának előkészítése, szervezése,
  • képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveinek, határozatainak elkészítése, nyilvántartása, jegyzőkönyvi kivonatok elkészítése, továbbítása az érintettek részére,
  • a képviselő-testület rendeleteinek, egységes szerkezetű rendeleteinek nyilvántartása, feltöltése az önkormányzat honlapjára, az önkormányzati rendeletek közzététele, szerkesztése és publikálása a Nemzeti Jogszabálytárba (NJT),
  • a helyi önkormányzatok törvényességi felügyeletével összefüggő írásbeli kapcsolattartás a TFIK-n.
  • a hivatal köztisztviselőinek közszolgálati jogviszonyával, a fizikai alkalmazottak munkaviszonyával, valamint a vezető beosztású közalkalmazottak jogviszonyával kapcsolatos humánpolitikai feladatok ellátása,
  • a munkaügy területével kapcsolatban itt történik a biztosítotti adatszolgáltatás, a távolléti adatok kezelése (szabadság), változó bér kezelése, nem rendszeres kifizetések kezelése, a munkavállalói és munkáltatói adózással kapcsolatos munkálatok, a központi bérszámfejtésre történő adatszolgáltatás, munkáltatói döntések továbbítása, a cafetéria-rendszer kezelése, bérkönyvelés, bérszámfejtést követő feladatok ellátása, valamint a fent említett foglalkoztatotti körnek a munkabérek és járulékok tekintetében az éves költségvetés és beszámolók elkészítésében való részvétel is,
  • nyilvántartások vezetése (pl.: közszolgálati alapnyilvántartás, képviselői vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség, összeférhetetlenség, köztartozásmentesség nyilvántartása, ebnyilvántartás stb.),
  • szabályzatok, utasítások kezelése, az utazási kedvezmény igénybevételéhez kapcsolódó feladatok ellátás,
  • közreműködés a pályázatok elő- vagy elkészítésében, és azok megvalósításában, elszámolásában.
  • a titkárság feladatai közé tartozik az iratkezelés, postázás, belső technikai kiszolgálási feladatok ellátása,
  • adatszolgáltatások (munkaügyhöz kapcsolódó KSH adatszolgáltatás, félévente hatósági statisztika elkészítése az ügyiratforgalomról, közszolgálati statisztika a Belügyminisztérium felé, negyedévente adatszolgáltatás a megyei törzsadattárba stb.),
  • a közigazgatás reformjaként megvalósított ún. TÉR (teljesítményértékelési rendszer) működtetése, melynek célja a közszolgálati tisztviselők teljesítményének mérése, értékelése,
  • továbbképzések szervezése,
  • a belső technikai kiszolgálási feladatok (eszközök, anyagok beszerzése, irodatechnikai gépek működtetése, karbantartása) ellátása, irodaszerek, festékpatronok, fénymásolópapír stb. beszerzése is a titkárság feladatai közé tartozik,
  • gépjármű-használathoz kapcsolódó feladatok ellátása (igénylések nyilvántartása, elszámolása)
  • a polgármester és a jegyző mellett általános titkársági feladatok és az általuk kiadott napi feladatok ellátása,
  • döntően a titkárságon zajlik az elektronikus levelezés, ami napi 20-30 levél kezelését jelenti.