Önkormányzati elektronikus ügyintézés
Tisztelt Ügyfeleink!
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: E-ügyintézési törvény) alapján a helyi önkormányzatok 2018. január 1. napjától biztosítják az ügyek elektronikus intézését az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül.
https://ohp-20.asp.lgov.hu
Az e-ügyintézési törvény alapján elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, költségvetési szerv, köztestület, illetve az ügyfél jogi képviselője. Természetes személy ügyfeleknek a jogszabály lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésre. Azaz a magánszemélyek papír alapon is benyújthatják a portálon található űrlapokat.
Amennyiben az ügyéhez kapcsolódóan nem talál formanyomtatványt, akkor beadványát az e-Papír szolgáltatáson keresztül terjesztheti be.
https://epapir.gov.hu“
Elektronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató
ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS – részletes tájékoztató letöltése
Űrlapok kitöltési útmutatói:
Ebösszeírási űrlap kitöltési útmutató
Elektronikus ügyintézés OHP felhasználói útmutató
Gépjárműadó kitöltési útmutató
HIPA kitöltési útmutató
Kommunális adó kitöltési útmutató
Magánfőzött párlat bevallás kitöltési útmutató
Rendkívüli települési támogatás kérelem kitöltési útmutató
Talajterhelési díj kitöltési útmutató
Az alábbi, önkormányzati elektronikus ügyintézést népszerűsítő egyperces animációs kisfilmek egy-egy, a mindennapi életben is előforduló szituáción keresztül mutatják be a korábbi, esetenként időigényes vagy fáradságos személyes ügyintézés kényelmes, online alternatíváját.
(A téma szövegére kattintva a videó egy új oldalon megnyílik)